Volgens mij is dat niet gebonden aan leeftijden, dus tot je 65 bent. (Of over enkele jaren 67).
Amadea
13 jaar geleden
Tot je de pensioen gerechtigde leeftijd hebt bereikt en daarna misschien ook nog wel. Dat ligt aan de omstandigheden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel,als je je na je pensionering aanmeldt voor vrijwilligerswerk, zou je in dat werk eventueel ook nog stage kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sprak laatst een oude bekende. Hij is inmiddels ongeveer 55 jaar (weet het niet precies).

Hij wil zijn huidige baan als technisch manager opgeven, en iets anders gaan doen - hij wil graag "echt werk" doen.

Hij heeft een houtbewerkingsopleiding gevolgd - houtbewerking in de zin van meubels maken en restaureren, en andere houten constructies zoals poorten, trappen enzovoort.

In het kader van die opleiding heeft hij een paar maanden geleden stage gelopen.

Zijn stagebegeleider heeft hem wel eerst gevraagd of hij het aan zou kunnen, om als "ouwe lul" met grijze haren aanwijzingen op te moeten volgen van een "jong broekie" van 25 dat al vijf jaar in het vak zit.

Aangezien deze persoon graag wilde leren, en dat ook duidelijk wist te maken, zei hij dat hij juist graag aanwijzingen kreeg, en dat hij er geen moeite mee had als hij die zou krijgen van iemand die zijn zoon had kunnen zijn.

Hij heeft de stage gelopen, en beide partijen waren daar heel tevreden over.

Inmiddels is hij zijn eigen bedrijf begonnen. Het bedrijf waar hij stage heeft gelopen, belt hem nog regelmatig op als ze krap zitten en extra hulp nodig hebben.

Kortom, als je instelling en je motivatie maar goed zijn, kun je ook op hogere leeftijd nog prima stage lopen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+voor jou. Minkuukel boeeeee
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb mijn eerlijke mening gegeven bij jouw vraag over Ogilvie. Sommige mensen hebben een andere mening, en zijn dan echt boos dat ik het wáág om mijn mening op te schrijven. Zulke mensen blijven me dan een tijdje achtervolgen met onterechte minnen. Och, na een weekje houdt het meestal wel weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi voorbeeld, dus plus: +
Tot op hoge leeftijd, er is geen grens. Als je goede wil toont en van aanpakken houdt ben je overal welkom en helemaal als je nog door wilt leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot elke leeftijd.
Wij als kringloop geven mensen van buitenlandse afkomst een stage plek.
Puur om de taal nog beter te leren.
Tijdens het werk kunnen ze dan de Nederlandse taal beter leren.
Geheel op vrijwillige basis,en ze ontvangen slechts een vergoeding van 0,80 euro cent per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, in principe tot aan je AOW leeftijd. Er zijn eigenlijk geen grenzen voor maar er zal toch zeker naar je leeftijd en fysieke gesteldheid gekeken worden en 65 lijkt me een aardige grens.
Toch wordt het natuurlijk steeds moeilijker een stageplek te vinden naarmate je ouder wordt, net als een baan. Ook hangt het van het werk af wat je moet doen.
Op de Bataviawerf lopen nog mensen stage van boven de veertig. Zo zie je maar.