Hoe noem je het als je als student bij een gezin op kamers gaat? En zijn daar ook internetadressen van?

Studenten trekken de laatste tijd steeds vaker in bij gezinnen of mensen die een plekje over hebben. Ik ben opzoek naar meer informatie maar kan niks vinden. Wie helpt mij??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zelfs al online lessen bekijken.. xD
http://www.youtube.com/watch?v=MM-Fy2n4_hw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internetadressen zijn er genoeg, maar die zijn vaak per stad. Als je opgeeft waar je een kamer zoekt kunnen GV-ers misschien ook beter advies geven.

Het beste antwoord

Volgens mij ga je dan nog steeds op kamers en de verhuurder is je hospita. Of dat een gezin is of iemand alleen maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hospiteren

google geeft 20.000 hits

Toegevoegd na 2 minuten:
sry mijn info klopt niet,
heb zelf wel een tijdje bij een familie gezeten, de huisbazin noem je dan een hospita, maar hospiteren is iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is hospiteren als werkwoord prima hoor. Hospiteren kan in een studentenhuis met andere studenten, maar kan ook bij iemand inwondend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hospiteren betekent: een les bijwonen of iets als gast bijwonen.
Dat is in studentenkringen : kijkavonden in een studentenhuis, om te zien of andere bewoners je
als mede-bewoner willen hebben.
Vroeger heette dat een kosthuis.
Je was dan wel bij mensen de kost, dus meestal ook mee-eten.
Zelf was je dan een kostganger.

Je ziet het nog wel eens staan: kosthuis aangeboden.

Nog ouderwetser is het woord commensalenhuis.

En nieuwerwetser is het woord gastgezien.

Toegevoegd na 17 seconden:
gastgezien = gastgezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben je in geval van een kosthuis of gastgezin onderdeel van het gezin. Je eet bijvoorbeeld mee en betaalt hier naast huur ook voor kost en inwoning. Als je op kamers woont is dat vaker een apart gedeelte waarin je zelf ook privacy hebt en bijvoorbeeld eet. Keuken en WC kan je dan delen met de hospita.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ze heeft het ook over "intrekken bij een gezin".