Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben je als mbo leerling verplicht om voor een eind examen opdracht zelf te betalen?

Een vriendin van mij moet voor een eindexamenopdracht zelf kledingstukken ontwerpen voor een modeshow. Daarvoor heeft ze natuurlijk stof en andere materialen nodig. Alleen dat moet ze zelf betalen. Het lijkt mij dat haar school dat hoort te betalen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

een jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Net zoals je pen, je schriften, je schoolboeken en je laptop moet je ook de andere materialen zelf betalen. Daaronder vallen ook de stoffen en de accesoires voor de te ontwerpen kleding.

Mocht dat tot financiële problemen leiden, klop dan bij de leraar aan. Vaak is er in gezamenlijkheid wel een oplossing te vinden. De school heeft vaak nog wel wat in een magazijn liggen, of er is een potje voor dit soort situaties. Of er kan helemaal creatief worden gedaan door b.v. (ik verzin maar wat) een jurk van papier te maken.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding