Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik studiefinanciering ontvangen in de periode tussen het VO en een HBO?

Ik ben 16 en ga binnenkort (hopelijk) naar het HBO, voor deze opleiding heb ik meerdere spullen zoals een laptop nodig. Nou heb ik van anderen gehoord dat het mogelijk was om in de overbruggingsperiode tussen het VO en een HBO studiefinanciering betaald te krijgen, vandaar de vraag hier of dat inderdaad mogelijk was, en zo ja waar.

een jaar geleden
1.1K
Utrecht
een jaar geleden
Hoe bedoel je de periode tussen VO en HBO?
Je eindigt je middelbare school in juli en je HBO opleiding begint in augustus of september. Helaas: voor de maand augustus krijg je dan mogelijk geen studiefinanciering.
Je krijgt Stufi vanaf de start van je HBO opleiding.
Inekez1
een jaar geleden
Tussen je eindexamens en de start van je HBO-opleiding heb je wekenlang de tijd om fulltime te werken. Daar kun je dan een laptop enzo van betalen toch?
Ritsuka
een jaar geleden
Kun je mooi een vakantiebaantje nemen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Studiefinanciering in de periode tussen 2 studies is alleen mogelijk als je voor beide studies ook studiefinanciering ontvangt van DUO.

Leerlingen van 18 jaar en ouder op het voortgezet onderwijs kunnen een Tegemoetkoming scholieren aanvragen. Als zij na het VO gaan studeren dan loopt de Tegemoetkoming door in de overbruggingsperiode.

Als jij nu 16 bent heb je geen recht op Tegemoetkoming scholieren en dus ook niet op een tegemoetkoming in de periode tussen VO en HBO.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding