Je kan met een vmbo-vooropleiding alleen piloot worden op kleine vliegtuigen. Als je verkeersvlieger wil worden in de commerciële burgerluchtvaart, dan heb je minstens vwo nodig om toegelaten te worden tot de opleiding daarvoor. Kijk op een website als https://www.wingsoverholland.nl/vliegopleidingen/ voor meer informatie.
.
Vliegveld Lelystad is sowieso de bekendste plek voor vlieglessen en vliegopleidingen in Nederland. Er zijn daar talloze vliegscholen te vinden. Dus laat je informeren bij een vliegschool over jouw mogelijkheden, zo raad ik je aan!
.
Je kan er ook een proefles nemen bij een vliegschool. Dan kan je meteen ervaren of een vliegtuig besturen jou echt zo aanspreekt als je nu verwacht.
Toegevoegd op 24 april 2022 05:49: tekst
Plaatje bij antwoord
Antoni
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Vlieg opleidingen zijn dur en moet je zelf betalen.
Antoni
2 jaar geleden
@ronron1212, ja, dat klopt, en sommigen kunnen dat betalen. De vraagsteller misschien ook wel: niemand op deze website weet dat.
Ga op een zweefvliegclub(heb ik ook gedaan) zo kun je het beste aanvoelen of vliegen überhaupt wel iets voor je is, want de absolute vaardigheden voor het vliegen(zoals krabben en slippen) leer je daar, het advies in het antwoord hierboven door naar Lelystad te gaan zou ik links laten liggen, want ten eerste is het onbetaalbaar(je hebt na de start nog 2 jaar om het af te maken, laat je dat verslonzen of staat de geldkraan tijdelijk dicht, dan kun je opnieuw je certificering weer gaan halen) Daarnaast moet je het brevet geldig houden door jaarlijks vlieguren te maken op het type vliegtuig wat(zeker met de huidige brandstofprijzen) in de papieren kan lopen, dus tenzij je echt in je hart wil vliegen, en je ouders zijn niet welgesteld, dan zou ik lid van een zweefvlieg club echt overwegen. En als antwoord op je vraag, alles is mogelijk zolang je maar wil en doorzetting toont!