Studeren in Oxford universiteit of Cambridge universiteit.

Hallo,
Ik wil later sterrenkunde gaan studeren op de universiteit van Oxford of Cambridge. Wat moeten mijn examencijfers dan zijn? Ik sta nu ongeveer een 7 op mijn rapport, maar ik heb dit jaar weinig (tot niks) uitgevoerd en ik kan veel hoger halen! Ik heb het profiel N&T, met economie. Voor natuurkunde en wiskunde sta ik gemiddeld een 9. Voor Engels sta ik gemiddeld een 8. Mijn andere cijfers zijn een stuk lager. Verder zit ik in de schoolkrantredactie. En ik heb Beeldende kunst als extra vak en ik wil ook examen gaan doen in Geschiedenis. Zou ik een kans maken als mijn cijfers het zelfde zouden blijven en ik mijn extra vakken ook haal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Theoretisch zou je kans maken als je gemiddeld een 8 of hoger staat. Dit betekent alleen niet meteen dat je er ook daadwerkelijk kan studeren. Een vriend van mij wilde ook naar Cambridge om natuurkunde te studeren. Hij stond gemiddeld een 9 op zijn rapport. Veelal negens en een paar tienen, alleen voor Engels had hij een 8. Hij mocht op gesprek komen, maar hij mocht er uiteindelijk niet komen studeren. Dit heeft mij heel erg gedemotiveerd om eraan te werken om daar naartoe te gaan. Volgens mij is Oxford (naar aanleiding van wat ik op de site heb gelezen) iets soepeler wat dat betreft. Het is natuurlijk nooit verkeerd om te proberen. Je moet er alleen wel aan denken dat je ontzettend gemotiveerd moet zijn en een heel groot doorzettingsvermogen moet hebben. Maarja, persoonlijk denk ik dat dat het allemaal wel waard zou zijn als je op één van de beste universiteiten ter wereld mag studeren. Dus ik zou zeggen: ga ervoor nu je de kans hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met deze resultaten zou het wel moeten lukken. Je zal de Engelse taal wel heel goed moeten beheersen. bestudeer onderstaande link maar eens. Je kunt ook altijd contact opnemen met de universiteit zelf. Of vragen naar een inschrijfformulier. Dan krijg je benodigde info er vanzelf bij,
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een VWO diploma hebben met miniaal een 8 in de vakken.

Overigens zou er beter aan doen om eerst natuurkunde te nemen voor je bachelor en dan sterrenkunde en astrofysica als master. Maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zou ik zorgen voor een flinke zak geld, het is namelijk echt niet goedkoop. Alhoewel jouw cijfers redelijk zijn, denk ik wel dat als dit is wat je echt wilt, wel harder je best moet gaan doen. Omdat er zoveel aanmeldingen zijn kunnen zij gewoon alleen de allerbesten kiezen. Dus als dit is wat je wilt zet vanaf nu alles op alles en ga ervoor!!! Veel succesm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees het Volkskrant magazine van afgelopen zaterdag, want toevallig(?) worden daar wat nederlandse studentes geinverviewed die op dit moment in Oxford studeren.