Als je op je 39ste weinig werkervaring hebt, waar/in welke sector heb je dan kans om een baan te krijgen?

Ik heb, oa door depressies, nooit een vaste baan gehad.
De laatste jaren gaat het beter met me, en ik wil graag aan het werk.
Ik doe vrijwilligers werk, maar wil graag een betaalde baan.
Ik heb al gesolliciteerd bij AH en McDonalds, maar ben afgewezen.
Waar zou ik nog kans maken op een baan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Amadea
11 jaar geleden
Het is helaas een hele slechte tijd om aan werk te komen. Zelfs met veel ervaring lukt het niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vrees ik oook, Amadea.. :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kennis van mij is het pas gelukt om aangenomen te worden in een leer/werk traject in de zorg. Daarvoor had ze alleen productiewerk gedaan en gemoederd. Ze is 40 jaar. Wie weet is dat ook wat voor jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip, stippel! Het is iig een groeiende sector (ivm vergrijzing)

Het beste antwoord

waar altijd personeel gezocht wordt is in de zorgsector.
misschien moet je eens praten met een werkgever die altijd mensen kan gebruiken en vragen naar mogelijkheden om ook
een cursus te kunnen volgen, op hun kosten uiteraard, met de bedoeling om door te groeien in welke richting dan ook op dat moment. een basiscursus in de zorg.
is dat een idee?

ook de schoonmaaksector zoekt altijd mensen, maar dat is schoonmaken, moet je ook alleen maar schoonmaken.

Toegevoegd na 9 minuten:
callcenter werk
het gemiddelde callcenter is een ramp! ik heb het gedaan en als je niet tussen de scholieren wilt werken op een schoolplein waar je chef een 20 jarig kind is, moet je daar niet heen gaan...
ik heb bij meerdere callcenters gewerkt en als je iets zou kunnen vinden als een "klantenservice" (bij een nutsbedrijf of bank bijvoorbeeld) baan: doen, want daar vind je normaal werk met niet-scholieren als collega´s. kijk uit bij callcenters waar je moet verkopen, dat is een ramp! zeker voor niet (piep)jonge mensen.

Toegevoegd na 20 minuten:
er is ook een postbedrijf (niet kpn) dat altijd mensen zoekt met een eigen auto om pakjes te bezorgen bij mensen thuis.

en in die zin is misschien bezorger bij een apotheek een idee, dat is niet slechts een uurtje of 2 in de namiddag/vroege avond, de besteller bij mijn apotheek is vanaf 11uur ´s morgens tot ca. 7 uur ´s avonds bezig, die tijden weet is niet precies en ook niet wat de eventuele standaard tijden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een callcenter is niet geschikt voor iemand wie stressgevoelig is. Meestal wordt er gewerkt onder druk en targets ook bij een bank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kathlyn: bij de klantenservice van (bijv.) een bank onder druk of met targets? als aan de kassa bij de aldi: zoveel klanten per uur helpen ?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik werk er en als je gevoelig er voor bent raad ik het af. Zelfs ik moet soms op mijn tenen lopen, beltijden, verkopen, zoveel klanten per uur..pff vermoeiend hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké, ik dacht met klantenservice meer aan problemen met betalingen van klanten oplossen (dat heb ik voor het hoogheemraadschap gedaan), zeker niet aan verkoop.
ik heb voor een commercieel bedrijf leningen verkocht en voor kpn digitenne, dat was beide targets halen en dát doe ik dus nooit meer! dat zal ik ook zeker niet-jonge mensen afraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is veel veranderd ook bij klantenservice van een bank. Je moet alles verantwoorden ook je beltijden, verkoop op orde en vriendelijk blijven ook al blaft een klant je af. Als je gevoelig bent dan is het geen aanrader ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat weet ik nog maar al te goed ! :)) ik heb in tranen op de wc gezeten, alleen maar afblaffen/negatief en ook echt onbeschofte antwoorden... niet fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt niet fijn, soms wil ik van alles terug zeggen, maar je moet professioneel blijven en soms op je tanden bijten. Maar ik laat me niet van alles zeggen hoor, dan zeg ik dat ook wel terug dat ik wel wens dat iemand op normale toon tegen mij praat. Een keer belde een klant terug om sorry te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, kathlyn, dan mag je wel in je handjes knijpen en deze dag inlijsten... :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihi..gelukkig zijn ze allemaal niet zo hoor. Ik heb niet alleen maar vervelende gesprekken. Soms vind ik het ook wel een uitdaging als ik een boze klant krijg doorverbonden en dat deze dan uiteindelijk tevreden ophangt. Als het terecht is geef ik ze ook gelijk. Klagers heb je overal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, soms was het mijn eer te na, ook kreeg ik eens een vrouw aan de lijn die net in een scheidigs-dip-ellende-toestand zat. dat telefoontje was wow, klant uit de depressie gehaald met verstandelijke en gevoelige argumentatie (ik was toen echt "lieve mona" en (ik belde toen om leningen te verkopen) zij wilde toen ook nog een lening nemen, èn ik heb haar nog kunnen waarschuwen voor de "smerige" financiële geintjes (totaal overbodige extra verzekeringen die je aangesmeerd worden door zo'n 'snelle jongen/meisje in het pak' die aan huis langs komen om de zaken te bekrachtigen... de bellers deden het goede "inhaal"-werk.
jaja, herinneringen, niet mijn vak, mensen bedonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar houd ik ook niet van, ik kan geen producten verkopen als ik er zelf niet achter sta. Ik adviseer mensen zelfs hoe het goedkoper kan en hoe ze geld kunnen besparen. Ik hou er zelf ook niet van om belazerd te worden. Ik mag ook graag extra adviezen geven die niets met de bank te maken heeft. Dit is dan op persoonlijk vlak, wil ook geen callcenter robot zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
worden jullie, callcenter medewerkers, niet "afgeluisterd" om de "kwaliteit" te bewaren: controle dus, om te checken of je het wel "goed" doet ?
zodat zo´n extra advies eruit gehaald wordt en eventueel afgekeurd, alleen al om de extra tijd die je er aan besteed ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit wordt wel gedaan, maar niet continue. Van te voren hoor je wanneer dit plaats vindt. Daar houd ik dan wel rekening mee. Ik werk bij diefstal/vermissingen/fraude en dan krijg je heel wat heftige gesprekken. Dus daarom geef ik ook advies die van toepassing zijn in de situatie van de klant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar ik werkte, werd het niet aangekondigd... dus kon je er geen rekening mee houden, wat ik trouwens wel logisch vond, ik vond het ook niet leuk, voelde me afgeluisterd / op de vingers gekeken, niet meer vrij in mijn doen en laten, beantwoording aan de telefoon.
achteraf vind ik het ook zeker te begrijpen als je nagaat dat de gemiddelde leeftijd 18jaar was als ik me niet vergis... dus enige controle was zeker niet onverstandig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wettelijk wel verplicht te melden als er meegeluisterd gaat worden. Ik vind dat ik ook anders bel als ik weet dat aan de andere kant iemand aan het meeluisteren is.

Andere antwoorden (1)

De AH en mac staan er om bekend om vooral 16 jarige te willen hebben... Zodra je boven de 18 komt wordt je contract vaak al niet meer verlengd.

Als je tevreden bent met part time banen met weinig doorgroei mogelijkheden zou je postbezorger kunnen worden. Met eventueel een kranten/folderwijk of iets dergelijks erbij. Dit zijn standaard salarissen dus een ouder iemand vinden ze vaak prettig. Kans is groot op een baan.

Vuilnisman/vuilnisvrouw, schoonmaker of magazijnmedewerker voor de wat fysiekere banen.

Of callcenter medewerker.

Ik denk dat je hier wel de meeste kans hebt op een baan. Van de mensen om mij heen die echt een baan nodig hadden kwamen bij deze banen terecht. Voor hen was het een mooie tussenstap om verder te komen. Immers, hoe langer geleden het gat in de CV, des te beter.