Als je op je 39ste weinig werkervaring hebt, waar/in welke sector heb je dan kans om een baan te krijgen?

Ik heb, oa door depressies, nooit een vaste baan gehad.
De laatste jaren gaat het beter met me, en ik wil graag aan het werk.
Ik doe vrijwilligers werk, maar wil graag een betaalde baan.
Ik heb al gesolliciteerd bij AH en McDonalds, maar ben afgewezen.
Waar zou ik nog kans maken op een baan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

waar altijd personeel gezocht wordt is in de zorgsector. misschien moet je eens praten met een werkgever die altijd mensen kan gebruiken en vragen naar mogelijkheden om ook een cursus te kunnen volgen, op hun kosten uiteraard, met de bedoeling om door te groeien in welke richting dan ook op dat moment. een basiscursus in de zorg. is dat een idee? ook de schoonmaaksector zoekt altijd mensen, maar dat is schoonmaken, moet je ook alleen maar schoonmaken. Toegevoegd na 9 minuten: callcenter werk het gemiddelde callcenter is een ramp! ik heb het gedaan en als je niet tussen de scholieren wilt werken op een schoolplein waar je chef een 20 jarig kind is, moet je daar niet heen gaan... ik heb bij meerdere callcenters gewerkt en als je iets zou kunnen vinden als een "klantenservice" (bij een nutsbedrijf of bank bijvoorbeeld) baan: doen, want daar vind je normaal werk met niet-scholieren als collega´s. kijk uit bij callcenters waar je moet verkopen, dat is een ramp! zeker voor niet (piep)jonge mensen. Toegevoegd na 20 minuten: er is ook een postbedrijf (niet kpn) dat altijd mensen zoekt met een eigen auto om pakjes te bezorgen bij mensen thuis. en in die zin is misschien bezorger bij een apotheek een idee, dat is niet slechts een uurtje of 2 in de namiddag/vroege avond, de besteller bij mijn apotheek is vanaf 11uur ´s morgens tot ca. 7 uur ´s avonds bezig, die tijden weet is niet precies en ook niet wat de eventuele standaard tijden zijn.

De AH en mac staan er om bekend om vooral 16 jarige te willen hebben... Zodra je boven de 18 komt wordt je contract vaak al niet meer verlengd. Als je tevreden bent met part time banen met weinig doorgroei mogelijkheden zou je postbezorger kunnen worden. Met eventueel een kranten/folderwijk of iets dergelijks erbij. Dit zijn standaard salarissen dus een ouder iemand vinden ze vaak prettig. Kans is groot op een baan. Vuilnisman/vuilnisvrouw, schoonmaker of magazijnmedewerker voor de wat fysiekere banen. Of callcenter medewerker. Ik denk dat je hier wel de meeste kans hebt op een baan. Van de mensen om mij heen die echt een baan nodig hadden kwamen bij deze banen terecht. Voor hen was het een mooie tussenstap om verder te komen. Immers, hoe langer geleden het gat in de CV, des te beter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100