Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel salaris kan je vragen voor het begeleiden van een kind met een evb?

Ik ga pgb begeleiding geven naar weet niet hoeveel salaris ik kan vragen. Ik weet dat dit afhankelijk is van de ernst van de beperking en hoe de zorg eruit gaat zien. Echter heb ik geen idee hoeveel ik als professional kan vragen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn regels voor de uurtarieven die vanuit het PGB betaald mogen worden. Ben je een informele zorgverlener (niet-professioneel), dan is het tarief maximaal 21,14 euro per uur. Formele zorgverleners (geregistreerd)mogen maximaal 66,60 euro per uur betaald krijgen (bruto). Wat het werkelijke tarief wordt, is een kwestie van onderhandelen. Budgethouders hebben maar een beperkt budget, dus hoe hoger het tarief, hoe minder uren zorg. Wat een redelijk uurtarief is, is zo niet te zeggen en hangt, zoals je zelf zegt, af van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden.
Je zou op Nationalehulpgids.nl kunnen kijken naar zorgverleners en hun tarief. Misschien zit daar een vergelijkbare zorgverlener bij.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 04 november 2021 12:12: bron
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding