Hoe kan je een baan vinden zonder Nederlands te spreken en als je lichamelijk gehandicapt bent?

Hallo, ik heb een vraag. Ik met mij moeder gekomen naar Nederland, zij kan niet vinden een werk. Zij spreek ook geen Engels, plus zij kan niet goed lopen want ze heeft een probleem met haar benen. Zij moet vind een werk want wij hebben niet zo veel geld. Waar kan zij, volgens jullie vinden een werk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
12.1K
Amadea
4 jaar geleden
Is ze wel ergens voor opgeleid? Zonder scholing zal het neerkomen op schoonmaakwerk, maar dat kan zij lichamelijk waarschijnlijk niet aan...
Castle
4 jaar geleden
Er zijn ook nog (zo goed als) ongeschoold werk zoals plukken van fruit e.d. Schoonmaakwerkzaamheden, lopende band werkzaamheden fabriek/voedselindustrie.

Antwoorden (2)

Moeilijk, Engels spreken zou handig zijn.
Reïntegratiecursus : Nederlands leren, Nederlandse cultuur en maatschappij leren kennen en mogelijk een cursus voor een opleiding?

Met de kennis van weinig Nederlands kan iemand wel in de schoonmaakbranche werk vinden. Lichamelijk moet je dit aan kunnen.
Wellicht is er de mogelijkheid van ander werk met weinig Nederlands, zoals lopende band werk in een fabriek. Hier wordt vaak personeel gezocht - staand maar ook zittend werk te vinden.
Informeer eens bij een uitzendbureau.

N.B. Er moet wel toestemming zijn om te werken.
( iemand die in een AZC woont mag nog niet werken, helaas )

Gevonden: Link voor mensen die niet Nederlands spreken, maar wel Pools, Engels of Duits.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De ambassade of het consulaat van het land van herkomst kan misschien hierbij helpen.

Ook vinden veel buitenlanders in Nederland via hun eigen netwerk (dus via de mensen die ze kennen) een baan. Zo vinden bijvoorbeeld mensen uit Polen vaak via andere Polen werk.

Je kan ook zoeken naar organisaties die contacten bevorderen tussen Nederlanders en buitenlanders. Kom je bijvoorbeeld zelf uit Polen, zoek dan naar Pools-Nederlandse organisaties in Nederland. Die kunnen ook helpen bij het vinden van werk.
Antoni