Kan ik piloot worden met een vmbo-t diploma?

Ik wil graag piloot worden van een commercial airliner maar ik heb een vmbo-t diploma. Is het mogelijk om een opleiding tot piloot te volgen en zo ja waar?

Ik heb al een aardige kennis van het besturen van vliegtuigen(o.a. boeing 737). Dat heb ik opgelopen door Flight simulator x. Ik speel het spel al een tijdje(aantal jaren) maar dan op professioneel niveau.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Eerst nog maar even doorleren.

Lees hier de toelatingseisen voor de KLM Flight Academy

http://www.pilootworden.nl/hasflash/10/page/6210/

Opleiding piloot bij Stella aviation academy:
Nederland: je hebt minimaal een diploma op HAVO-niveau met Engels, Wiskunde en Natuurkunde.

http://www.stella-aviation-academy.nl/Selectierondes-n92m53

Hier nog wat informatie:
http://www.carrieretijger.nl/beroep/techniek/piloot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De grens ligt niet bij Nederland..

Andere antwoorden (2)

het spelen van een spelletje of het zijn van piloot daar zit nog wel wat verschil tussen. maar je zult toch eerst minimaal je havo moeten halen. Daarna kan je het proberen je zult worden getest om te beoordelen of je geschikt bent.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet waar.. sommige budget airlines hebben hun eigen opleiding waar je geen bepaald niveau voor nodig hebt. De grens ligt niet alleen bij Nederlandse airlines met Nederlandse richtlijnen.
Jazeker. Als je piloot wilt worden op specifiek de Boeing 737 zou ik kiezen voor de Ryanair flight academy. De grens ligt niet bij Nederlandse airlines met Nederlandse richtlijnen zoals de KLM. Er is een wereldwijd gala aan Budget maatschappijen met hun eigen opleidingen. Sommige kan je zelfs voor aanmelden zonder enige ervaring.. zoals die van Wizz Air waar ik zelf later ook voor ga solliciteren. Die maken je binnen 2 jaar ongeveer een perfecte piloot. Maar dat is voor de A320. Dus in dat geval zou ik gaan voor de CAE oxford academy (ook in amsterdam en brussel) of de BAA flight academy. Laat je niet wijs maken door die mensen die zeggen dat het niet mogelijk is met een vmbo niveau.. want dat is niet waar.