wat word bedoeld met algemene uitgangspunten

heeft betrekking op het maken van een verslag waarin ik de algemene uitgangspunten moet weergeven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Ja, ik heb natuurlijk geen idee wat voor verslag het is.

Maar zoals ik de vraag nu zie:

Goed je gaat zitten om te typen, en dan denk je b.v
-ik doe het niet te gedetailleerd (hoe specifiek wil je zijn?)
-ik verbind er geen waardeoordeel aan. (VErhalend, ipv beoordelend, of andersom.)
-Ik wil eenvoudige taal gebruiken. Moeilijke woorden vermijden of uitleggen.
-Welke hoofdstukken?
-Op je vermoedelijke lezers toesnijden. Naar de lezer toeschrijven.
-Ben je enthousiast over wat je hebt gezien, gelezen, meegemaakt, en wil je dat overbrengen?

Kortom alles wat je belangrijk vindt en wat je bedoelingen zijn met betrekking tot dit verslag.

.
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Algemene uitgangspunten zijn de basis van het onderwerp. Stel dus dat de vraag is "zet uiteen wat de algemene uitgangspunten van X zijn". Dan moet je uitleggen wat X in in de basis betekent. De algemene uitgangspunten van het bouwen van een huis zijn bijvoorbeeld (kort door de bocht opgeschreven) dat er een fundering moet worden gelegd, dat er elektra en waterleidingen moeten worden aangelegd, dat het huis muren en een dak moet hebben etc. Dat dat huis rond of vierkant, van hout of van steen enzovoort kan zijn, is niet relevant voor het algemene uitgangspunt.

Je vraag is makkelijker te beantwoorden als je de exacte vraag waar je zelf op moet antwoorden weergeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Algemene uitgangspunten zijn uitgangspunten die gelden voor het hele onderwerp.
Het onderwerp kan ook nog uitgediept worden op meer specifieke punten. Je gaat dan op bepaalde onderdelen van het onderwerp in.