Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil helpen het probleem met vroegtijdige schoolverlaters aan te pakken. Weet iemand waar ik een opleiding stagecoach of jobcoach kan volgen in Utr?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
589

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben onlangs raar de Informatieavond van SETH Academie in Maarn geweest. Daar werd mij het verschil duidelijk tussen de Jobcoach die onder een Jobcoachorganisatie vallen en de Jobcomposer of Stagecoach t.b.v. o.a. het voorkomen van schooluitval. De Jobcomposer doen jobcomposing, jobcarving, maar ook wel genoemd jobcoaching in het bijzonder bestemd leerkrachten en onderwijspersoneel. Ik zat in het onderwijs en dit is echt iets wat ik al jaren wilde doen. Werken met jeugdigen die problemen hebben en niet goed worden begeleid, of veels te laat wordt ingegrepen en geen werk kunnen vinden en soms in de criminaliteit belanden. Vaak hebben deze jongeren één of meer beperkingen. Voor de jongeren niet goed en ook voor de maatschappij niet goed. De Informatieavond heb ik als warm ervaren en er waren deskundigen met meer dan 30 jaar ervaring, die een voordracht gaven. SETH Academie heeft meer dan 28 jaar ervaring op het gebied van psychotherapie en eclectisch coachen. Ik heb persoonlijk volle vertrouwen in en ga in januari 2012 starten met de Beroepsopleiding tot Jobcomposer / Stagecoach. Om tot deze specifieke opleiding toegelaten te worden moet je in het bezit zijn van een HBO diploma of een gelijkwaardige vooropleiding te hebben. Een onderwijsachtergrond wordt als voorkeur opgegeven. Ook stellen zij als voorwaarden, deelname aan een onderwijsgesprek. Ik heb na de Informatiebijeenkomst een dergelijk gesprek met de studiecoördinator gehad en mocht ik over nadenken als ik aan de opleiding wil deelnemen. Ik popel om te starten met deze opleiding. Ik stuur je bijgaand een link en kan je informeren als zij nog een plaats hebben en je aan hun toelatingseisen voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat eind januari een opleiding begint in Maarn (Seth academie). Info zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding