Ik wil een hbo studie orthopedagogiek doen, bestaat dit en waar kan ik het vinden?

Ik ben op zoek naar een opleiding orthopedagogiek hbo bachelor, maar deze kon ik zo snel niet vinden. Ik wil graag iets doen met de ontwikkeling en de motoriek van kinderen en deze helpen. Weet iemand iets vergelijkbaars of kan iemand deze opleiding wel vinden, dan hoor ik het graag. Je zou me heel erg helpen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Om orthopedagoog te kunnen worden dien je de universitaire opleiding Pedagogische wetenschappen te volgen, aangevuld met de master Orthopedagogiek.

Een HBO-opleiding in de juiste richting is Pedagogiek. Vanaf de eerste dag van je hbo-opleiding Pedagogiek leer je alles over opvoeding en gedrag en het eerste jaar ga je ook gelijk al de praktijk in. In vier jaar wordt je opgeleid tot specialist in de ontwikkeling en opvoeding van kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar.
Amadea
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@Amdea de vraag is Ik ben op zoek naar een opleiding orthopedagogiek hbo bachelor,
Dus waar kan hij die vinden dan?
Amadea
3 jaar geleden
Die bestaat niet. Je kunt Orthopedagogiek alleen studeren als master op een universiteit.