Wat is de juiste overstap van HAVO naar VWO?

Mijn broertje is 14 jaar. Zijn mentor heeft gezegd dat hij volgend jaar VWO kan gaan doen. Hij zit nu in het 2de HAVO. De school waar hij op zit kun je 2 jaar vwo studeren, havo 3 jaar en een volledig opleiding vmbo-t. Mijn broertje moet dan naar een andere school buiten onze woonplaats. Gaat hij dan naar leerjaar 3? Als hij ervoor kiest om nog een jaar hier te blijven en havo leerjaar 3 gaat doen. Kan hij het jaar daarna naar vwo leerjaar 4?

3 jaar geleden
1.2K
Utrecht
3 jaar geleden
Zijn mentor zal hem dat kunnen uitleggen.
Van havo2 naar vwo3 zou mogelijk kunnen.
Van havo3 naar vwo4 lijkt veel minder waarschijnlijk: het verschil is dan al te groot (vwo3 is al veel verder met lesstof dan havo3).

Antwoorden (1)

Over het algemeen is het niet gebruikelijk dat je van 3 havo naar 4 vwo gaat. Dit in verband met de overstap van onderbouw naar bovenbouw. In de 2e hoor je namelijk nog bij de onderbouw.