ik heb een ioaw uitkering .mag ik een baan in de 5 ploegen dienst weigeren.?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Heeft u een gegronde reden om die baan te weigeren?
Utrecht
3 jaar geleden
Met een IOAW uitkering mag je je uiterste best doen, weer een betaalde baan te krijgen. Weigeren om gegronde redenen; niet omdat je er geen zin in hebt. Verplichtingen IOW, IOAW en IOAZ
Als u een IOW-, IOAW- of een IOAZ uitkering ontvangt gelden de volgende regels: U probeert zo snel mogelijk weer werk te vinden. U heeft een sollicitatieplicht.
U accepteert aangeboden werk. Ook als dat niet aansluit op uw opleiding en werkervaring.
U geeft wijzigingen in uw persoonlijke situatie door aan de sociale dienst van de gemeente. Het gaat om wijzigingen die van invloed kunnen zijn op uw uitkering.
De gemeente voert de IOAW en IOAZ uit en kan meer voorwaarden stellen. Bijvoorbeeld dat u een tegenprestatie levert in de vorm van onbetaald werk. Het UWV voert de IOW uit. Heeft u een IOW-uitkering en bereikt u over minder dan 1 jaar de AOW-gerechtigde leeftijd? Dan hoeft u niet te solliciteren.
Castle
3 jaar geleden
Nee deze mag je niet weigeren U moet solliciteren en algemeen geaccepteerd werk dat wordt aangeboden aannemen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
sorry ik ben vergeten te zeggen .
ik ben 60 jaar

Antwoorden (1)

Ja, weigeren mag, maar dat heeft dan wel invloed op uw uitkering. Maak dus een doordachte keuze.
AlphaLimaSierra