Hoe schrijf ik een betoog op hbo-niveau?

Iemand met tips? Waar moet ik allemaal aan denken en welke schrijfstijl moet ik hanteren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
crispy
3 jaar geleden
Je kunt een betoog op HBO niveau schrijven als je kennis op HBO niveau hebt. Als je die kennis niet hebt, wordt het niet het gevraagde niveau.

Antwoorden (2)

Je gebruikt natuurlijk een zakelijke stijl.
Beperk je tot de hoofdzaken.
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister."
3 jaar geleden
Ik gebruik altijd Scribbr als bron voor zulke dingen. Scribbr wordt ook door mijn hogeschool aanbevolen.
In de bron kun je een link vinden die verwijst naar dingen waaraan een betogende essay (betoog) moet voldoen.