Hoe kom je bij een arrestatie team?

Aan welke eisen moet je voldoen om bij een arrestatie team te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Eerst moet je aan de eisen van de politie voldoen;
Dan moet je eraring opdoen;
En pas dan moet je aan de eisen van arrestatieteams voldoen. Daarbij gelden eisen als:
Rust;
Risico's kunnen inschatten;
Niet bang zijn, maar ook geen held willen zijn.
Goed met pistool kunnen omgaan.
etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dit weet je omdat... Je het uit je duim gezogen hebt? Volgens mij poneer je hier enkel aannames en hoort dit onder reacties thuis. Jammer!
Die eisen zijn heel hoog.

Ik heb een zoon die is commando geweest, heeft oorlog meegemaakt in Afghanistan en Irak, (en daar echt gevochten) was sniper (scherpschutter).
Daarna heeft hij jarenlang de ambassade in Bagdad (gevaarlijkste stad van de wereld) mede beveiligd.

Nu is hij op de politie-opleiding, als volwassen en ervaren man.
Hij moet gewoon agent worden.
En daarna ervaring opdoen bij de politie.
En dan kan hij solliciteren naar werk bij het arrestatieteam.

In zijn geval is hij daar nu al voor gevraagd, maar hij moet wel de normale procedure doorlopen.

http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/arrestatieteam/Pages/default.aspx