Mag een hogeschool mijn stage in het buitenland weigeren?

Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje over stage. Ik heb namelijk een stageplek gevonden op Curaçao alleen weigert mijn stagebegeleider mij te begeleiden en mijn studiepunten te geven als ik ga. Het is namelijk zo dat je niet naar een code-oranje land mag van mijn hogeschool. Ik zie het gevaar niet in omdat er op Curaçao geen coronagevallen zijn en ik eerst in quarantaine ga op Curaçao als ik aankom.

Mijn vraag is of mijn hogeschool mag weigeren mij te begeleiden en studiepunten te geven als ik wel naar Curaçao ga? Welke rechten heb ik als student en zij als hogeschool aangaande dit onderwerp?

Mocht je hier meer over weten hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Bij mij op school was het zo dat je stagelocatie goedgekeurd moest zijn door school.
Een vriendin van mij kon naar Nieuw-Zeeland voor haar stage, maar dit kostte wel veel tijd voor het goedgekeurd werd. Wij hadden 2x 6 maanden stage, ze begon al met dit regelen voor haar 2e stage voordat ze op 1e stage ging. Het KAN dus wel.
TurfGraver
3 jaar geleden
"Het is namelijk zo dat je niet naar een code-oranje land mag van mijn hogeschool."
Dus ze mogen weigeren.
tinus1969
3 jaar geleden
Jij kunt wel vinden dat er geen risico is aan Curaçao, maar de officiële status is nog steeds oranje en blijkbaar is het eiland (nog) niet Corona-vrij.
Verder kan dit ook een kwestie van verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid zijn - en die is gekoppeld aan zulke officiële statussen.
paulos
3 jaar geleden
Of je nu gelijk hebt over Curaçao of niet. Stage is een overeenkomst tussen een marktpartij, de onderwijsaanbieder en de student. Als 1 van de 3, om wat voor reden dan ook niet wil, dan is er geen overeenkomst.

Antwoorden (1)

Iedereen moet het eens zijn met je stage. Zowel het bedrijf in Curaçao, je stagebegeleider en jijzelf. Als een van deze drie het afkeurt, kan het niet doorgaan. Natuurlijk je wel naar Curaçao gaan, maar voor studiepunten heeft het weinig zin.