Wat is de waarde van een NCOI-diploma?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/181151229/onderzoek-naar-waarde-van-diploma-s-opleidingsinstituut-ncoi

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Wat wil je nu weten het staat in je link wat het is.
tinus1969
3 jaar geleden
Dat is nu juist de grote vraag, voor iedereen.....

Antwoorden (1)

Het draait daar vooral om geld, feitelijk is NCOI een sales-organisatie. De docenten zijn bijna allemaal freelancers zonder onderwijsbevoegdheid, die hun lessen als lopendebandwerk af moeten draaien terwijl ze daar zo min mogelijk vergoeding voor krijgen. Terwijl de studenten extra moeten betalen voor herexamens, scriptiebegeleiding en het reizen naar wisselende locaties.

Over de waarde van de te behalen diploma's wordt verwarring gezaaid. In de praktijk blijken ze minder waard dan wordt voorgespiegeld. Zo is er bijvoorbeeld door een treinmachinist een opleiding middle management gevolgd, maar zijn ‘diploma’ wordt door geen enkele officiële instantie erkend. In het informatieboekje blijkt te staan dat het een opstap naar een erkende hbo-bachelor kan zijn. Maar het is dus geen officieel diploma.

De accreditatieorganisatie voor hoger onderwijs noemt de claims over diploma’s zelfs misleidend. De Onderwijsinspectie heeft NCOI al meermaals op de vingers getikt voor het zaaien van verwarring over de status van hun opleidingen.
Amadea