kan een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd eenzijdig door de werkgever worden omgezet in een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

de werkgever wil de overeenkomst eenzijdig aanpassen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat kan niet

Lijkt me heel sterk dat dit mogelijk is. Leg je vraag anders eens hier voor: http://www.arbeidsrechter.nl/

nee dit is niet mogelijk. Ik vraag me af wat de reden van jouw werkgever is om dit te willen doen. Als dit bedoeld is om mensen dan na een bepaalde tijd te ontslaan moetje hier dus niet intrappen en niets tekenen. Dit is wettelijk niet toegestaan. Een werkgever kan niet zomaar iemand ontslaan in vaste dienst. Dit moet aangevraagd worden. En hun moeten toestemming geven of zijn reden genoeg is voor ontslag. Krijg je een ontslagbrief voor je neus dan moet je dit altijd aanvechten. Ga eens naar een rechtwinkel om informatie te vragen

Nee dat is niet mogelijk. Als een werkgever dit wil doen, dan is het een truc om jou binnen het jaar te ontslaan. Ik heb een werkgever gehad die telkens een nieuw contract gaf als ik binnen het bedrijf een andere -hogere- functie kreeg. Uiteindelijk heeft hij zichzelf in de vingers gesneden. Want toen ik weg wilde, had ik maar 1 maand opzegtermijn terwijl dat 1 maand per gewerkt jaar had kunnen zijn als ik een vast contract had gehad.

nee dit mag niet als je lid bent van een vakbond kun je dit zo bij hun na vragen anders bij een wetswinkel of een bureau voor arbeidsrecht

nee dat mag absoluut niet als je het zeker wilt weten kun je met de bond bellen voor dit soort vragen helpen ze je ook wel zonder dat je lid bent

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100