Mogen medewerkers zonder BIG-registratie met een scholing medicatie delen?

Is het mogelijk voor medewerkers zonder BIG registratie om medicatie te delen? Wat zijn precies de voorwaarden voor de organisatie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Woonbegeleiders in een instelling zijn bevoegd om onder voorwaarden medicatie uit te delen.
c. De begeleider:
• Is bekwaam verklaard voor uitvoering medicatieprotocol
• Is globaal op de hoogte van de indicatie waarvoor de cliënt de medicatie krijgt
• Kent de cliënten waar de medicatie aan worden toegediend
• Voert het protocol medicatie uit
• Heeft signalerende rol t.a.v. cliënten, die medicatie in eigen beheer hebben
• Is op de hoogte hoe te handelen bij fouten
• Weet wie bij onduidelijkheid in de voorschriften te raadplegen (arts, apotheker of AOV/TVP) Woonbegeleiders zijn niet BIG geregistreerd maar krijgen binnen de instelling een medicatiecursus.
https://hestia-woongroep.jouwweb.nl/wetgeving-in-de-zorg/protecol-en-procedures/medicatie
Toegevoegd op 26 november 2020 11:09: bron
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor jouw antwoord!