Welk belang heeft een werkgever die werknemers niet gedeeltelijk, maar volledig ziek meldt?

Werknemer werkt het aantal uren dat arbo dienst adviseerde maar werkgever weigert weekstaat goed de keuren en eist dat volledig ziek wordt ingevuld.

Wat is daar tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer je arbeidstherapeutisch werkt en je 'boventallig' staat, oftewel, je bent de uren dat je werkt nog niet volledig inzetbaar of verantwoordelijk, dan ben je nog ziek en is het werk een onderdeel van je herstel. In dat geval zit je nog volledig in de ziektewet.

Indien je gedeeltelijk aan het werk gaat en je doet je gewoon de werkzaamheden die je hoort te doen, zou je een gedeelte beter gemeld moeten worden.

Werkgevers zijn vaak verzekerd voor ziekteverzuim van hun werknemers. Indien zij geheel of gedeeltelijk beter gemeld worden, kan het zijn dat zij hun vergoeding voor het verzuim mislopen. Ze kunnen daarom voorzichtig zijn met beter melden.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Werkgevers zijn vaak verzekerd voor ziekteverzuim van hun werknemers. Indien zij geheel of gedeeltelijk beter gemeld worden, kan het zijn dat zij hun vergoeding voor het verzuim mislopen. Ze kunnen daarom voorzichtig zijn met beter melden. Betekent dat dan dat die weken niet tellen als gewerkte weken voor opbouw van de WW rechten?