Mag school mij verplichten op steward te zijn in de pauze?

Mijn school heeft een super vervelende regel voor de bovenbouw, ze moeten 6x per jaar als stuward optreden in de pauzes. Hier moeten wij als leerlingen andere leerlingen afval laten opruimen.
Ik zei dat ik dat niet wil en dat ik wou weigeren maar mijn mentor zij dat ik het verplicht moest doen.
Heeft de school het recht om mij dit te verplichten ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Poe, 1x in de 60 dagen, wat zwaar
Amadea
3 jaar geleden
Ik wou dat dit in mijn middelbare schooltijd ook al gebeurde, want dan had ik toen al een beetje kunnen leren wat goed sturend leiding geven is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
We hebben nog een tijd gehad, dat op de kostscholen en internaten de leerlingen corveediensten hadden om het hele gebouw te poetsen. Er waren toen nog helemaal geen schoonmaakbedrijven die werden ingehuurd. De corvee-studenten hadden dan ook toezicht van een hogerejaars leerling.
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom vind je dit zo vervelend?

Antwoorden (1)

Als in het schoolreglement is opgenomen dat boven-bouwers optreden als stuward, en jij hebt het schoolreglement geaccepteerd, dan heb jij je ook aan die regel te houden.
Het is trouwens heel normaal, dat leerlingen uit de bovenbouw leiding geven aan een corveegroepje.