Wat kan je in Nederland doen als je gepest wordt op school?

Als Belg vroeg ik me af wat je als scholier/student in Nederland kan doen als je gepest wordt op school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Wat je moet doen is met je mentor te over praten, tegen hem zeggen.
Dat klinkt stom ,maar daar is een Mentor voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij geeft jou een +1 omdat dat -duiimpje onterecht is (niet juist/fout)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:o zo dus.
je kan naar de leraar gaan of naar de directeur die gaan dan als het goed is de pester aanpakken.

je kan ook naar de ouders van de pester gaan, maar meer kan je niet doen.

Kijk ook eens op deze site:

http://eerstehulpbijpesten.webs.com/

Toegevoegd na 23 minuten:
owja, die site heb ik trouwens een tijdje geleden gemaakt, ik ga hem morgen weer even updaten en uitbreiden zodat mensen er nog meer aan hebben.

dus kijk morgen avond zeker even naar die site, daar geef ik dan ook een algemeen antwoord op deze vraag (maar ook de situatie in belgie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terugpesten!!

Je vooral niet láten pesten. Pesten is overal hetzelfde. Eigenlijk kan niemand echt iets doen. Op scholen hebben ze vaak een pestprotocol, maar na een tijdje begint het weer. Er zijn altijd pestkoppen en kinderen die gepest worden.

Mijn advies is; Jij alleen kan het stoppen, door óf jezelf niet te laten pesten (dus voor jezelf opkomen) of gewoon nog harder terugpesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer aub, hoe moeilijk het ook is de indruk niet te geven dat je er veel om geeft, blijkbaar gaan ze het dan alleen maar leuker vinden want 'je trekt er wat van aan, het doet wat met je', hoe moeilijk het ook is, doe net of het je niks kan schelen. ik zou niet gaan terugpesten, dat heeft geen zin, krijg je alleen maar meer geklooi door. Je kunt het beste naar een leraar/mentoor stappen, die kan de kinderen hierop aanspreken bijvoorbeeld, dan heb je toch een beetje steun aan een ouder persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon aangifte doen bij de politie. En blijf dat ook gewoon volhouden. Persoonlijk vind ik dat pesten op de lijst van verboden mag komen te staan als het er tenminste nog niet al lang op staat. en bij een verbod mag er opgetreden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang er mensen bestaan, zo lang wordt iemand die een beetje 'anders' is dan anderen gepest..getreiterd.

Niet alleen op de scholen, maar ook op kantoren en andere instellingen waar mensen, min of meer gedwongen, samen moeten zijn.

Zodra men in de gaten heeft dat iemand zich op een bepaald gebied, b.v. het uiterlijk, een beetje kwetsbaar voelt zien de anderen een mogelijkheid om hun eigen zwakke, kwetsbare plekken te verbergen achter hun treitergedrag alsmede hun achter hun grote mond.

Wat je dus moet doen om het pesten tegen te gaan is..te zorgen dat je onkwetsbaarheid en zekerheid uitstraalt.

Je kunt aan jezelf werken je wat zekerder te voelen en je niets aan te trekken van het pesten. Desnoods speel je in het begin een beetje toneel.

Na een tijdje merkt men dat het je niets doet als zij je treiteren en mindert het..tot het tenslotte stopt.

En..als je na een tijdje niet meer gepest wordt..ga dan niet zelf anderen het leven zuur trachten te maken door ze te pesten..want dàn ben je namelijk geen haar beter dan zij die jou nu treiteren.

Een meisje dat jarenlang vreselijk gepest is heb ik bovenstaande adviezen ooit gegeven en..het werkte..

Gr. Ton

Toegevoegd na 3 minuten:
In alinea drie moet staan: alsmede achter hun grote mond