Een(hogere) onderwijs instelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een academie is, in de ruimste zin, een instelling voor hoger onderwijs, een universiteit of hogeschool, 'ter beoefening van wetenschappen, letteren of kunst'. Iemand die een academische opleiding heeft afgerond, mag een academische titel gebruiken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet niet per definitie een onderwijsinstelling te zijn. Iedereen mag een academie openen. Ook veel bedrijven doen dat, en dan is het gewoon een marketingtool om meer producten af te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvankelijk was 'Academia"de naam van de filosofenschool door Plato gesticht.
Later werden genootschappen ter bevordering van de kunst, letteren en wetenschappen 'academie' genoemd. Voorbeelden hiervan zijn kleinkunstacademie, kunstacademie, etc.
Inmiddels wordt de term 'academie" wat breder gebruikt. Instellingen die opleiden voor een bepaald beroep of functie noemen zich ook vaak academie. Zo heb je bijv. de politieacademie, de cliniclownacademie (bron 1) , de academie voor wetgeving (bron 2) etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gespecialiseerde school in een bepaald vak( kunst ,rock, politie, ballet ,militaire)
Waar je na dat je je vorige school hebt afgerond naar toe kunt ( mits je er toe gelaten word natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een academie is, in de ruimste zin, een instelling voor hoger onderwijs, een universiteit of hogeschool, 'ter beoefening van wetenschappen, letteren of kunst'.

De term academie is terug te voeren op de school van Plato die ongeveer 385 v.Chr. opgericht werd in Akademeia, een voorstad van Athene.