Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Latijn is niet nodig, wel een VWO pakket met natuurkunde, scheikunde en biologie. Daarmee kun je medicijnen studeren.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Vraagsteller woont duidelijk in Vlaandeten en dit antwoord gaat over Nederland. Ik weet niet wat de Vlaamse eisen zijn.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Woont duidelijk in Vlaanderen? Dat staat er niet bij, dus ik beantwoord inderdaad vanuit de Nederlandse situatie?
tinus1969
3 jaar geleden
TSO Handel en Latijn als omschrijving van schoolsoorten is typisch Vlaams.
Antoni
3 jaar geleden
Ja, die indruk had ik ook meteen. Voor wie meer informatie wil hebben over tso, hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Technisch_secundair_onderwijs staat een uitgebreide beschrijving.
Ik veronderstel dat dit over het Vlaams onderwijssysteem gaat.

Om geneeskunde te kunnen studeren, moet je een toelatingsexamen afleggen. Dat examen bestaat uit wiskunde, fysica, chemie en biologie op het niveau van wetenschappen - wiskunde uit het ASO. Als je uit TSO komt zal het zeer moeilijk worden, maar is het zeker niet onmogelijk.

Zelf volg ik Latijn, maar ik denk niet dat het echt noodzakelijk is om dat te volgen. Het zal misschien makkelijker zijn om sommige begrippen te begrijpen.

Hopelijk heb je hier iets aan! Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Groetjesss
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding