Hoe kan ik sneller van havo naar universiteit gaan?

Ik woon al 5 jaar in NL, nu doe ik VAVO/ 2 jarige havo5 en eerste jaar is af, maar ik ben 21 en ik wil op snellere manier rechten studeren. Ik weet niet dat welke is beste manier voor mij tussen vwo en hbo,want ik heb klein beetje taalprobleem, eigenlijk ik kan niet zoals een hier geborende mens Nederlands praten. Bij havo heb ik taal erg goed verbeterd dan de andere methoden, maar ik weet niet dat als ik hbo gaat,kan ik lessen volgen of niet. Kan je me advies geveb aub .

Weet jij het antwoord?

/2500

De snelste manier is om na het slagen voor havo 5 naar vwo 5 te gaan en na slagen in vwo 6 naar de universiteit te gaan om rechten te studeren. Het grootste struikelblok zal echter (zowel op de havo als op het vwo) het vak Nederlands zijn. Ik betwijfel of je een 5 zult halen als eindcijfer voor dat vak, op het examen. Als dat niet lukt, ben je op voorhand gezakt. Misschien is het beste advies om nu naast school een intensieve cursus Nederlands te volgen. Stel dat je advocaat of zoiets wilt worden na je studie rechten, dan is het zaak dat je de taal uitmuntend beheerst, in woord en geschrift. . . Correctie op mijn mededeling over het eindcijfer (voor de kernvakken) @ Hooguit 1 keer een 5 als eindcijfer. Voor de overige kernvakken moet je een 6 of hoger als eindcijfer halen. De kernvakken zijn: Nederlands, Engels en wiskunde.@ Dus je slaagt nog steeds met 5 voor NL als je een 6 of hoger voor EN en WI hebt. Uiteraard moet ook aan de andere voorwaarden voor slagen worden voldaan. Minder dan eindcijfer 5 voor NL = zakken. Dit geldt zowel voor havo als VWO als je op de gebruikelijke wijze examen doet. Mijn advies blijft, overigens.

Toegevoegd op 23 mei 2020 06:23: tekst

Mogelijk kom je in aanmerking voor de 21 plus toelatingstoets. Je ontwikkelingsniveau kan ik uiteraard niet inschatten, maar Rechten is een super talige opleiding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100