Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nu echt het verschil tussen sociaal werk en persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen?

Zelf wil ik jongeren gaan helpen met psychische problemen zoals verslaving , eetstoornis, gedragsproblemen enz . In de toekomst zou ik ook graag zelf iets willen opstarten . Welke opleiding past nu het beste ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.8K
Antoni
4 jaar geleden
Ik vermoed dat de opleidingsinstituten jou daarover het beste kunnen informeren, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden hier op jouw vraag. N.B.: Mijn advies zou dus zijn: informeer bij de opleidingsinstituten die deze opleidingen aanbieden, en stel daar je vragen. Dan kan je ook dóórvragen als de gegeven informatie nog niet voldoende duidelijk voor je is!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb dit ook al gedaan maar echt duidelijke verschillen hadden ze niet en ik ben bang dat ik zometeen de verkeerde opleiding heb gekozen voor verder studeren in het hbo . Maar ik zou verder kijken dankje !

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met de opleiding sociaal werk kun je later gaan werken met de doelgroep in je vraag. In de eerste 2 jaar wordt je breed opgeleid. Hierdoor hoef je nog niet direct een richting te kiezen. De overige 2 jaar ga je verder in het door jouw gekozen profiel.
Iets zelf willen opstarten in de toekomst past minder goed bij de opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding