Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een toekomstig collega je vragen werk te verrichten 6 maanden voor start contract?

Ik ben nog niet in dienst en word nu al aan het werk gezet 6 maanden voor start contract. Mag dat>
Ik heb het contract nog niet toegezonden gekregen. Er wordt niet gerept over een betaling.
ik word benaderd op mijn privé email adres terwijl ik geen toestemming heb gegeven dit te verspreiden onder collega's.
Startdatum is zo laat in verband met Corona.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
SingingCoyote13
4 jaar geleden
vragen mag maar dwingen niet - je contract is nog niet actief
tinus1969
4 jaar geleden
6 maanden voor startdatum? Dat is lang van te voren plannen/iemand aannemen... Is daar een teden voor , die mss dan ook te maken heeft met dit opvallende verzoek ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vragen mag altijd. En ook zonder dat de startdatum van je contract al is ingegaan mag je werk verrichten, mits maar keurig de belasting en de premies worden afgedragen.

Je ben echter niet verplicht dit extra werk te accepteren. (uitgaande van wat standaard is in een arbeitscontract)
(Lees meer...)
Normaal vraagt je leidinggevende je om bepaald werk te doen. Dus ik zou dat naar hem / haar terugspelen. En als je wilt voldoen aan dit verzoek: vragen of dat gaat onder de afgesproken omstandigheden / betaling / verzekering etc. (Maar misschien werk je nog voor je vorige werkgever, en heb je helemaal geen ruimte om mu al aan het werk te gaan voor je nieuwe werkgever)
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding