College is van een lager niveau dan University.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat je op een universiteit van alles kon studeren en dat een college meer gericht is op één studierichting, bv medical college.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan de community colleges in Amerika kun je alleen de eerste twee jaar van een bachelor volgen. Je kunt er bijvoorbeeld een Study Abroad programma of Associate Degree doen. Een Associate Degree is een tweejarige opleiding ofwel transfer programma, waarna je kunt doorstromen naar een Amerikaanse universiteit. Om toegelaten te worden tot een community college in Amerika, is een MAVO / VMBO-T diploma meestal voldoende.

Aan de Universiteiten in Amerika kun je een volledige bachelor- of masteropleiding doen. Je kunt hier ook een Study Abroad programma volgen. Dit zijn instellingen met meerdere faculteiten en scholen. Om toegelaten te worden tot een universiteit in Amerika heb je minstens een HAVO diploma nodig.