Hoi ik ben 50 kan ik zonder vooropleidingen of te laag onderwijs alsnog een universitaire rechtenstudie volgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Volgens mij kan dat via de Open Universiteit. Google daar eens op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Doorbreker666, advies: vraag informatie bij de Open Universiteit
https://www.ou.nl/veelgestelde-vragen#!faq/18

Antwoorden (2)

Ja, daarvoor zijn een aantal mogelijkheden:

1. Je doet alsnog een toelatingstest bij de universiteit van je keuze. Hier zal je je wel op moeten voorbereiden. Informeer dus bij de universiteit.
2. Je meldt je aan bij de Open Universiteit. Deze universiteit stelt (vrijwel) geen toelatingseisen. Zie https://www.ou.nl/-/bnr-2019-2020_bachelor-rechtsgeleerdheid.
Op de website staat vermeld dat er geen toelatingseisen zijn.
Toegevoegd op 14 april 2020 16:19: tekst
Antoni
4 jaar geleden
Voor de universitaire studie Rechtsgeleerdheid gelden de volgen eisen aan je vooropleiding:
vwo-diploma met elk profiel
propedeusediploma van een hbo- of wo-opleiding.
bachelor- of masterdiploma van een hbo-opleiding.
Voldoe je niet aan de vooropleidingseisen, dan kun je deelnemen aan het colloquium doctum. Slaag je voor dit toelatingsexamen, dan kun je je alsnog inschrijven.
Buiten de wetenschappelijke opleiding heb je echter meerdere (geen WO) mogelijkheden zoals:
Scheidegger
MBO juridisch medewerker
Juridische baiskennis
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Bij de open uni niet @elder161