Mag een nieuwe werkgever je lager inschalen dan je oude voor zelfde werk?

Betreft onderwijsinstelling met cao.
Ik dacht dat je in het onderwijs je oude en opgebouwde rechten kon behouden bij overstappen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja dat mag die heeft niets te maken met je oude inschaling
ronron1212
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Waarom niet? Artikel 6.3 CAO PO
2. Indien de salarisschaal in de nieuwe functie geen verbetering inhoudt ten opzichte van
de voorafgaande functie en de benoeming of aanstelling plaats heeft in hetzelfde
schooljaar, wordt het salaris vastgesteld op hetzelfde bedrag (actuele loonpeil) als in de
voorafgaande functie.
3. Indien de in het tweede lid bedoelde werknemer niet tijdens hetzelfde schooljaar doch in
een volgend schooljaar wordt benoemd of aangesteld, wordt het salaris (actuele loonpeil)
vastgesteld op een bedrag dat één periodiek hoger is dan het salaris dat hij in die vorige
functie in dat voorafgaande schooljaar genoot.