Hoi Ik zit in 4VWO en wil weten of ik Frans kan verwisselen naar Duits in 5VWO. Is dat mogelijk?

Hoi ik zit al een tijdje in 4VWO en heb heel wat fouten gemaakt met mijn vakkenpakket. Ik heb bijvoorbeeld een N&G profiel en wil aardrijkskunde vervangen met natuurkunde. Ik volg nu natuurkunde bij LOI dus dat probleem is opgelost. Nu ben ik er ook achter gekomen dat ik Frans niet zo leuk vind en dat Duits mij wat lekkerder ligt. Kan ik in 5VWO Frans vervangen met Duits of ben ik al te laat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
MarBet
4 jaar geleden
Ga zo snel mogelijk hierover in gesprek met je mentor of decaan. Hoe langer je wacht hoe moeilijker dat wordt en zij kunnen je duidelijkheid geven over wat mogelijk is. Succes!

Antwoorden (1)

Dat hangt af van je school.
Als je met ingang van 5 VWO pas wisselt naar een andere vreemde taal, heb je een jaar les van deze taal gemist, in jouw geval heb je dus één heel jaar aan Duitse les gemist en dan is het nog de vraag of dit is in te halen.
Op mijn middelbare school was dit wel mogelijk, met bijscholing van de docent buiten de reguliere lessen om.

Ik zou dit voorleggen aan je Duits docent en/of mentor om in jouw situatie te kijken of dit nog mogelijk en haalbaar is.