hoeveel maanden heeft één schooljaar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedoel je hoeveel maanden je les krijgt?
Op een basisschool is wel een verplichting, maar deze wordt aangegeven in uren per jaar.
Misschien kun je hier iets mee: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schooltijden-en-onderwijstijd/overzicht-aantal-uren-onderwijstijd

Antwoorden (2)

Een jaar telt altijd twaalf maanden. Een schooljaar heeft als verschil met een "gewoon" jaar dat het half of eind augustus begint.
Amadea
4 jaar geleden
In Nederland heeft een schooljaar 12 maanden.
"Een schooljaar loopt in Nederland van 1 augustus van een bepaald jaar tot 31 juli van het jaar daarop."
In België heeft een schooljaar 10 maanden.
"In België start het schooljaar op 1 september en eindigt het op 30 juni van het jaar daarop. In het volwassenenonderwijs kunnen afwijkende start- en einddata worden gehanteerd."