Welke universitaire studie geeft de beste kans op een carrière bij de VN?

Ik heb zeer grote ambities om bij de VN te werken, en doe momenteel de benodigde extra dingen naast mijn schooltijd. Over enkele maanden sta ik voor mijn studiekeuze, en ik twijfel een beetje. Ik wil aan de ene kant graag de studie Nederlands Recht in Utrecht doen (ULC), omdat ik een semester Rechten heb gevolgd in Nijmegen en het geweldig vond. Aan de andere kant ambieer ik ook een internationale politieke carrière, en daar leek mij de studie Internationale Betrekkingen en Organisaties in Groningen geschikter voor. Ik ben nog niet naar een meeloopdag van deze studie geweest, dus van de praktijk weet ik niks. Het nadeel aan IBO is dat het een carrière in de advocatuur volledig afsluit. Met Rechten kan ik denk ik nog wel een internationale politieke carrière wagen, maar dit is lastiger dan als ik IBO zou doen.
Graag wil ik dus op een dag eindigen bij de VN. Met welke van deze twee opties begin ik mijn carrière?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De VN is heel erg groot en hebben mensen nodig van allerlei pluimage. Dus je moet dat gaan studeren wat jij het leukste vindt. Als je ergens goed in bent, ben je altijd aantrekkelijk voor de VN of voor wiedanook. Een goede advocaat kan overal aan de slag...