Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je keuzevak vervangen in tweede periode?

Hallo,
Ik zit op 4 mavo en mijn profielvak is techniek. De verplichte keuze is natuurkunde en wiskunde. Ik had als keuzevak economie en scheikunde gekozen. ik wil graag weten of je in tweede periode je keuzevak mag vervangen. Ik vond vorig jaar scheikunde niet zo lastig, maar ik had dit jaar niet zo moeilijk verwacht. Dit merkte ik tijdens toetsweek. Ik wilde vervangen, maar ik had het toen echt druk. Ik wilde vragen, maar mijn mentor was na 1 of 2 weken er niet. Hij moest geopereerd worden, dus ik kon niet vragen. Hij is na de vakantie weer terug. Is de kans groot dat ik alsnog mijn keuzevak scheikunde naar aardrijkskunde kan vervangen?

Groet,
GeelEend

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het wijzigen van een keuzevak is erg lastig. Je hebt voor je nieuwe vak namelijk een deel van de lesstof gemist en zult die in moeten halen.
In principe is het daarom niet mogelijk in de tweede periode van keuzevak te wisselen.

Maar de uiteindelijke beslissing ligt bij je school. Wanneer jij voor hen aannemelijk kan maken dat het voor jou beter is van vak te switchen, dan kunnen ze een uitzondering maken. De kans dat dat ook gebeurt acht ik echter klein.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding