Welk niveau moet je doen om een politieke partij op te richten?

Nou ik ben nog best jong en hou erg van debatteren maar ik heb havo en dacht miss kan ik wel geen partij oprichten met mijn niveau dus vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik ken iemand met alleen lagere technische school die een politieke partij heeft opgericht.
Je hoeft dus geen speciale opleiding te volgen.

Antwoorden (1)

Je hoeft geen opleiding of "niveau te doen" om een politieke partij op te richten.
===
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/democratie/vraag-en-antwoord/hoe-richt-ik-een-politieke-partij-op
Iedereen kan een politieke partij beginnen. Hiervoor hoeft u niet de Nederlandse nationaliteit te hebben en is er geen leeftijdsgrens.
Toegevoegd op 20 november 2019 19:28: tekst