kun je met een havo diploma tandarts of orthodontist worden?

Ik doe op dit moment havo, ik zou erg graag tandarts of orthodontist willen worden. Moet ik hier voor nog naar het vwo of kan ik gelijk de opleiding doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt nog niet gelijk tandheelkunde gaan studeren, dit is een universitaire studie en dus VWO niveau. Wel zou je aan de opleiding mondhygiene kunnen beginnen en later kunnen doorstromen. Een andere mogelijkheid is om VWO te gaan doen na na het eindexamen

Voor toelating tot de opleiding Tandheelkunde moet je beschikken over een VWO-diploma met profiel Natuur& Techniek + biologie of profiel Natuur & Gezondheid met Natuurkunde. Om tandarts te worden volg je de universitaire opleiding Tandheelkunde. De duur van de opleiding is 6 jaar: 3 jaar bachelor en 3 jaar master. Na afronding van de master kun je je laten inschrijven in het BIG-register. Vanaf dan ben je bevoegd de tandheelkunde zelfstandig uit te oefenen. En mag je de titel Master of Science in de Tandheelkunde (MSc) voeren

Bronnen:
https://www.knmt.nl/voor-patienten/beroep-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100