kun je met een havo diploma tandarts of orthodontist worden?

Ik doe op dit moment havo, ik zou erg graag tandarts of orthodontist willen worden. Moet ik hier voor nog naar het vwo of kan ik gelijk de opleiding doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.7K
Antoni
4 jaar geleden
Kijk eens hier https://www.youchooz.nl/beroepen/tandarts/welke-opleiding voor meer informatie.

Antwoorden (2)

Je kunt nog niet gelijk tandheelkunde gaan studeren, dit is een universitaire studie en dus VWO niveau. Wel zou je aan de opleiding mondhygiene kunnen beginnen en later kunnen doorstromen. Een andere mogelijkheid is om VWO te gaan doen na na het eindexamen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Voor toelating tot de opleiding Tandheelkunde moet je beschikken over een VWO-diploma met profiel Natuur& Techniek + biologie of profiel Natuur & Gezondheid met Natuurkunde.

Om tandarts te worden volg je de universitaire opleiding Tandheelkunde. De duur van de opleiding is 6 jaar: 3 jaar bachelor en 3 jaar master. Na afronding van de master kun je je laten inschrijven in het BIG-register. Vanaf dan ben je bevoegd de tandheelkunde zelfstandig uit te oefenen. En mag je de titel Master of Science in de Tandheelkunde (MSc) voeren
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Het enige juiste antwoord. En mocht je hierna nog orthodontist willen worden: Na deze 6 jaren moet je dan nog 4 jaren specialiseren.
tinus1969
4 jaar geleden
Aanvulling: je moet ook een zware toelatingstoets doen.