Waarom stel je vragen?

Waarom willen mensen altijd alles weten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat vraag ik mij ook af.. waarom vraag ik mij dit ook af eigenlijk? Toegevoegd na 5 minuten: Ik stel geen vragen meer vandaag omdat dat niet meer mag :-(

De zucht naar kennis die ons door het leven voert. Kennis, die ons meer maakt dan de combinatie der delen. Die het leven rijker maar, beter begrip geeft van de samenleving. Daarom stel je vragen. Je zou graag het antwoord willen weten

Sommige vragen worden gesteld door de vragensteller alleen om het stellen van de vraag. De vragensteller denkt dan slim over te komen terwijl het tegendeel slecht waar is. De meeste vragen worden gesteld om er slimmer van te worden en dat werkt, probeer het maar eens.

Omdat we altijd onderweg zijn. Zelfs heel oude mensen hebben nog vragen.. maar ik moet toegeven dat die dikwijls van praktische aard zijn. Echte levensvragen vind je bij heel oude mensen minder. Het leven zelf heeft immers al antwoord gegeven op vragen die er toe doen. Overigens: een vraag als: Met welke knop zet ik mijn computer aan, is ook een vraag die ertoe doet..

omdat ze nieuwsgierig zijn. EN zo leren we van alles over de wereld.

Mensen zijn nieuwschierig en leergierig. Zelfs op deze vraag wil je antword. Mensen hebben ongeloofelijk veel vragen en het liefst willen ze ter gerust stelling er gelijk een antwoord op. En mensen willen het liefst alles weten. Maar dat gaat nu eenmaal niet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100