nieuwe baan en ben zwanger, wat moet ik hierover nu vertellen?

Ik heb een sollicitatiegesprek gehad en ben aangenomen, deze week moet ik tekenen en mijn huidige baan opzeggen. Alleen ben ik er net achter dat ik 4 weken zwanger ben. Vertel ik dit meteen aan mijn nieuwe werkgever? Of pas na het tekenen van het contract Wat zijn mijn rechten/plichten hierin?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Wat voor werk doe je? Let er wel op dat je bepaalde dingen niet mag doen als je zwanger bent.
Pieterke
4 jaar geleden
Hoe denk je dat het overkomt op je evt. nieuwe werkgever als je het hem pas vertelt nadat hij je aangenomen heeft of als je er eenmaal werkt? Ik denk niet dat hij je dat in dank afneemt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gewoon open hierover zijn met je werkgever is het beste, en gaat ook voor geen volgende consequenties/moeilijkheden zorgen.

Antwoorden (1)

Je bent in ieder geval wettelijk niet verplicht om vóór de contracttekening te vertellen dat je zwanger bent. Het zou wel netjes zijn, maar voor jouzelf niet verstandig: de werkgever zou kunnen afzien van het contract. Het is dus aan te raden op dit moment nog niet te vertellen dat je zwanger bent. Wettelijk gezien hoef je het ook niet te vertellen.
Antoni
4 jaar geleden
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
+ van mij. Je hoeft het natuurlijk ook nog niet te weten nu
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor jullie berichten.
Ik ben voor eerlijkheid duurt het langst gegaan. Heb het verteld voor dat er iets vast stond maar de keuze bleef definitief bij mij gelukkig. Ze zeiden dat dat het risico is als je een 35 jarige moeder aanneemt en het al ingecalculeerd hadden. Super sportief dus.