Hoe kan ik leerstof van de vorige schooljaren herhalen?

Ik merk dat de leerstof die ik heb geleerd in het vorige schooljaar, steeds verder wegzakt. Soms (gelukkig niet vaak) krijg ik een totale black-out als er verder wordt ingegaan op de leerstof die vorig jaar is behandeld, terwijl de anderen het blijkbaar nog weten. Mijn vraag is: is het belangrijk om de leerstof van de vorige schooljaren te blijven herhalen, en zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

met een examenbundel, hierin staat alle leerstof samengevat. Goed te gebruiken dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar het gaat niet over de voorbereiding van het examen. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Logisch, je mist stof van de eerdere jaren die je nu krijgt en je krijgt als advies om dan maar de stof te gaan leren die je over een paar jaar pas moet weten....
IK denk dat het niet aan jou ligt, maar dat meer er last van hebben dat ze het even niet meer weten. Je kan het best even aan de leraar vragen"hoe het ook al weer zit" of gewoon of hij of zij nog een kleine herhaling wil geven van vorig jaar. gewoon vragen hoor! ze krijgen ervoor betaald :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is dat je vaak het boek niet meer hebt maar alles is te vinden op internet. Het kan niet zo zijn dat je pas bij de toets merkt dat je iets van vorig jaar had moeten weten. Dan heb je de stof in het hoofdstuk al niet begrepen of heb je de oefenopgaven niet kunnen maken.

Probeer dus als je een nieuw hoofdstuk begint meteen dat hoofdstuk goed door te lezen en op te zoeken op internet als er iets is wat je niet of niet meer begrijpt. Je kunt het dan ook nog in de lessen vragen waar nodig en je kunt de oefeningen beter doen. Ik denk dat je te laat bent bij de toets omdat je je te makkelijk door het hoofdstuk hebt heen gewerkt.

Bij een toets zijn er altijd vragen die het verschil maken tussen den 9 en de 10 en die grijpen vaak terug op dat wat je eerder geleerd hebt. Als alleen dát het verschil is zou ik mij niet zo druk maken, als blijkt dat je geen voldoendes kunt halen moet je doen wat hierboven staat. Meer voorbereiden, niet achteraf pas de nieuwe stof doorlezen maar voor de lessen zodat je weet wat je wel en wat je niet begrijpt. De huidige schoolmethodes zijn echt niet zo dat als je het hoofdstuk leest je nat gaat op wat je vergeten bent van eerdere jaren.