Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je tandarts worden als je tso volgt?

Ik wil tandarts worden ,maar ik vraag me af of ik dat kan worden als ik een tso richting volg.

Ps:ik wil geen tandarts assistente worden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.4K
Amadea
4 jaar geleden
Alleen met heel veel geduld, doorzettingsvermogen en geluk. Want je zult voldoende vooropleiding moeten zien te krijgen om te worden toegelaten tot de universitaire studie die gevolgd móet worden om tandarts te kunnen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In principe kan dat wel.
Technisch secundair onderwijs of TSO is in Vlaanderen de verzamelnaam van alle technische studierichtingen vanaf het derde jaar secundair onderwijs. In de eerste graad van het secundair onderwijs (het eerste en het tweede leerjaar) zijn weliswaar technische opties mogelijk, maar wordt er niet gesproken van onderwijsvormen (tso, aso, kso en bso).
In tegenstelling tot in Nederland, geeft elk diploma van het secundair onderwijs toegang tot de universiteit. Het diploma is vergelijkbaar met een Nederlands VWO-diploma.
Uiteindelijk zal je dus tandheelkunde moeten gaan studeren aan de universiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding