Kun je tandarts worden als je tso volgt?

Ik wil tandarts worden ,maar ik vraag me af of ik dat kan worden als ik een tso richting volg.

Ps:ik wil geen tandarts assistente worden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.4K
Amadea
4 jaar geleden
Alleen met heel veel geduld, doorzettingsvermogen en geluk. Want je zult voldoende vooropleiding moeten zien te krijgen om te worden toegelaten tot de universitaire studie die gevolgd móet worden om tandarts te kunnen zijn.

Antwoorden (1)

In principe kan dat wel.
Technisch secundair onderwijs of TSO is in Vlaanderen de verzamelnaam van alle technische studierichtingen vanaf het derde jaar secundair onderwijs. In de eerste graad van het secundair onderwijs (het eerste en het tweede leerjaar) zijn weliswaar technische opties mogelijk, maar wordt er niet gesproken van onderwijsvormen (tso, aso, kso en bso).
In tegenstelling tot in Nederland, geeft elk diploma van het secundair onderwijs toegang tot de universiteit. Het diploma is vergelijkbaar met een Nederlands VWO-diploma.
Uiteindelijk zal je dus tandheelkunde moeten gaan studeren aan de universiteit.