Kan je met basis (3e jaar) naar vmbo t?

Ik deed 2 jaar basis en ga naar mijn 3e jaar.
Is er nog kans voor mij om naar vmbo t te gaan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Van basis naar vmbo t zijn 2 stappen.
Basis -> kader -> vmbo t. Het is natuurlijk afhankelijk van de school. Maar bij ons was het altijd zo dat je in het 1e en 2e leerjaar nog een niveau kon stijgen. Aangezien jij naar de 3e gaat en dan ook nog eens 2 niveaus wilt stijgen, lijkt mij dit vrijwel onmogelijk. Zijn je cijfers allemaal tienen? Dan kan ik mij er iets bij voorstellen.

Antwoorden (2)

Ja volgensmij nog wel na je 2e jaar maar ik denk niet meer na je 3e jaar
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus je als ik naar de 3e jaar ga dat ik nog kans heb om naar vmbo t te gaan?
Het goede nieuws is dat deze optie zeker mogelijk is. Alleen verschillen de eisen per school. Deze toelatingseisen kunnen bijvoorbeeld zijn om een bepaalt cijfergemiddelde te hebben. Ook is het belangrijk om na te gaan of je huidige vakken pakket aansluit op VMBO-T.

Daarom is het raadzaam om voor het definitief maken van je vakkenpakket eerst contact op te nemen met school. Zei kunnen je natuurlijk het beste informeren over de toelatingseisen van je school.

Succes met je studie!