wat is het verschil tussen het hbo en de universiteit qua niveau?

hoeveel moeilijker is het? is alle literatuur op de uni in het engels? en zijn de colleges wel in het nederlands? etc..

4 jaar geleden
1.5K
Amadea
4 jaar geleden
De taal hangt nogal af van de studie die je wilt gaan volgen.

Antwoorden (1)

De universiteit is wetenschappelijk. Je ontwikkelt academische vaardigheden en je leert onderzoek doen. Ik heb vrienden die HBO doen en van wat ik begrepen heb is dat het minder theoretisch is en dat het echt bedoeld is om je voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Ik heb een vriend die hier zelfs een heel vak voor heeft, wat ik op de universiteit niet heb.
Ik doe een Nederlandstalige opleiding, maar bijna al mijn literatuur is in het Engels. De colleges zijn wel in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ prima antwoord. Hbo is inderdaad veel meer praktisch.
Je hebt inderdaad Engelstalige wo opleidingen, dan is alles in net Engels ook de colleges.
Boeken zijn inderdaad veelal in het Engels bij de meeste wo opleidingen.
Verder is wo echt wel een stap moeilijker en de opleiding veel langer.