Weet iemand hoe ik grote stukken tekst leer?

Bij toetsen voor biologie bijvoorbeeld heb ik vaak moeite om de tekst te onthouden , weet iemand hoe ik het beste kan leren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Maak een samenvatting van de belangrijkste punten. Schrijf een paar kernwoorden op en leer die heel goed.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als aanvulling kun je ook een tekening toevoegen per alinea tekst. Het blijkt dat we makkelijker tekst onthouden als er een afbeelding aan gekoppeld is. Grote mathematische wondermensen maken hier gebruik van. Tevens deden oude monniken dit en hierdoor kunnen we ook kleine tekeningetjes vinden aan het begin van een alinea in oude boeken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maak aantekeningen van de tekst help erg goed. Tip voor als je aantekeningen maakt: maak het met veel kleuren en korte antwoorden. Zorg er natuurlijk wel voor dat je er niet teveel tijd aan besteed