Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Studeren buitenland

Ik ga dit jaar voor de 2de keer meeloten voor geneeskunde. Nu wil ik in het geval van uitloting gaan proberen de studie geneeskunde te volgen in het buitenland (Engeland of België). Mijn vraag is nu: krijg je hier studiefinanciering voor of moet je dit geheel zelf financieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
622

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan de school waar je dit wilt volgen. Je kunt studiefinanciering aanvragen, en als de school aan de eisen voldoet krijg je studiefinanciering en een OV-vergoeding.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb een jaar in Belgie gestudeerd, als je verder nog vragen hebt, mag je mij wel een berichtje sturen.

Andere antwoorden (1)

De opleiding geneeskunde wordt in Brussel aangeboden.

Een vriend van me studeert in Antwerpen economie aan de uni en betaald 500 collegegeld, wellicht is dit voor geneeskunde hoger.

Of je in aanmerking komt voor stufi voor het buitenland kan je het beste over bellen met de DUO (even op google invoeren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
die 500 euro is per jaar. Ik deed een studie biomedische laboratoriumtechniek HBO en dat kostte 540 euro voor een jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuses, 500 is per jaar idd. In belgie hebben ze geen stufi. Als je NL 1600/1700 - stufi doet (90 X 12) komt je ook op zoiets uit. Heeft niets met somme belgen te maken dus, gewoon ander systeem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hummeltje: De 'wij Nederlanders' die het hebben over 'stomme Belgen' moeten eerst maar eens leren schrijven denk ik dan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding