een onderzoeksvraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

'n Vraag waarvan je leert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leervraag is een vraag die een student aan zichzelf stelt, omdat hij iets wat hij nog niet weet of kan wil leren omdat dat hoort bij het beroep van leerkracht. In de leervraag geeft de student concreet aan wat hij wilt leren.

Toegevoegd na 1 minuut:
oepss... beetje te snel gepost.. 'bij het beroep van....' op de puntjes kun je elk ander beroep invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leervraag kan ook wel een leerdoel genoemd worden. Meestal aan het begin van een periode van stage oi stel jejezelf een leerdoel; Wat is de beste manier om paienten van a naar b ter vervoeren is bv zo'n leervraag. het is een vraag die je jezelf stelt met als doel dat je het antwoord leert over een periode van praktijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leervraag heeft meerdere betekenissen. Vroeger was een leervraag een vraag die je na het bestuderen van de te leren stof moest kunnen beantwoorden. Deze vragen worden nu ook wel kennisvragen genoemd.

Er is nu een vorm van onderwijs dat men het "nieuwe leren' noemt. Hierbij wordt de lesstof niet aangedragen door de leraar, maar door de leerling. De leerling bedenkt wat hij wil leren. Dit doet hij/zij door leervragen te formuleren. De leerling gaat zelf zijn vragen beantwoorden door op onderzoek uit te gaan. De leraar heeft een begeleidende rol.

Het competentiegericht onderwijs in her middelbaar en hoger beroepsonderwijs maakt gebruik van leervragen, maar ook op sommige middelbare en zelf basisscholen wordt hiermee gewerkt. Voorbeelden hiervan zijn de Iederwijsscholen.

Zie bronnen voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag die je gemakkelijk kan beantwoorden als je hebt geleerd. Het tegenovergestelde van een inzichtvraag.
Voorbeeldje:
Leervraag: Wanneer vond de Hongaarse Opstand plaats?
Inzichtvraag: In hoeverre is de Hongaarse Opstand een gevolg van Chroesjtsjovs destalinisatierede?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een basiseducatie.
Zie wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Basiseducatie

Het kan ook een intervisie zijn
http://wapedia.mobi/nl/Intervisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag die vaak in een toets voorkomt. Een vraag waarvoor je moet leren, dus.

Je kan het ook van de andere kant bekijken; je hebt een antwoord op een vraag gegeven. Je moet die vraag en het antwoord uit je hoofd leren.

Het heeft (zoals het woord al zegt) betrekking tot het leren van.. en het leren met.