Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan werkgever op roostervrije dagen die aansluiten op verlof tijdens ziekte afspraken inplannen?

Ik zit momenteel in de ziektewet en heb in overleg met de bedrijfsarts en mijn leidinggevende verlof opgenomen om echt even geen re-integratieverplichtingen of afspraken te hebben. Mijn werkdagen zijn normaal gesproken donderdag en vrijdag in de oneven weken en donderdag, zaterdag en zondag in de even weken. Ik heb in een oneven week de donderdag en de vrijdag dus verlof opgenomen en zou dus mijns inziens pas de donderdag in de even week weer beschikbaar moeten zijn, maar mijn werkgever heeft een afspraak voor een maandag ingepland in de even week. Kan iemand mij vertellen hoe dit wettelijk zit?
Alvast bedankt in ieder geval.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
ronron1212
5 jaar geleden
Ben je nu ziek of heb je verlof?
tinus1969
5 jaar geleden
Ik zou beleefd melden dat het nu juist de bedoeling is dat dit soort afspraken niet worden gemaakt ivm 'vrijstelling verplichtingen om herstel te bevorderen' en dat is afgesproken met de bedrijfsarts - geen discussie aangaan over wettelijke regels want dat is eigenlijk een zijspoor maar wijzen op wat bedrijfsarts heeft gezegd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@tinus1969: Ja idd, daar zat ik zelf ook aan te denken. Bedankt voor het meedenken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat hangt van je arbeidsovereenkomst af. Staan er uren in genoemd dat je normaal zou werken of zijn de dagen/weken die je noemt opgenomen in de arbeidsovereenkomst?

Als er alleen uren zijn genoemd, kan hij vragen dat je op komt dagen. Zijn alleen expliciet die dagen genoemd, dan kan hij niet verlangen dat je komt op andere momenten.
(Lees meer...)
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ah oké. Ik werk overigens wel al bijna 10 jaar enkel op die dagen bij deze werkgever.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding