Bij welke universitaire studie hoeft men hebt minst naar te gaan en welke het meest?

Met naar school gaan bedoel naar de universiteit heen reizen en dan weer terug. Dus ik vraag me af bij welke universitaire studies dat het meest nodig is en bij welke bijna nooit. En ik vraag me ook af waarvan dat afhangt.

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste contacturen zijn bij landbouw en gezondheidszorg. De minste bij recht en gedrag+maatschappij. Eigenlijk is dit logisch. Indien je bijvoorbeeld rechten studeert, moet je heel veel leren, leren en nog eens leren. Dit kun je gewoon door zelfstudie doen. Indien je bijvoorbeeld tandheelkunde studeert, moet je heel veel praktisch werken door te doen. Dan heb je minder zelfstudie. Ik zal een tabel toevoegen waarin alle aspecten in een grafiek staan: contacturen, zelfstudie, scriptie en stage. Natuurlijk kan dit per universiteit wel verschillen! Bijvoorbeeld tandheelkunde Groningen en Nijmegen hebben niet precies dezelfde aanpak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100