Mag docent vragen naar je afspraak kaart als je geen leerplichtig meer bent.?

Ik ben 20
Jaar en had een afspraak vanochtend, m’n docent zei dat ik een afspraak kaart moet laten zien. Ben ik verplicht dit te doen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Wat versta jij onder een "afsprakenkaart" ?
En wie geeft die uit ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je overal voldoendes op haalt en met twee vingers in je neus door het laatste jaar wandelt zou ik gewoon een afspraakkaart pakken, invullen met "door omstandigheden" en inleveren. Administratie op orde. Aangezien je "als je geen leerplichtig meer bent" schrijft betwijfel ik het eerste gedeelte en de validiteit van je afspraak en waarschijnlijk voorgaande "afspraken". Haal gewoon je diploma en loop niet zo te ouwehoeren, dan doet een ander (die het beste met je voor heeft) het ook niet. Het doel van jou moet zijn eruit halen wat erin zit, anders zit je over tien jaar nog in het fietsenhok na een dag recalcitrant stekjes knippen.

Antwoorden (2)

Je bent wel niet leerplichtig maar je hebt je wel te houden aan de afspraken die er op jo school worden gehanteerd dat is normaal dat moet je later op je werk ook.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Precies! +
Leerplicht is irrelevant; veel opleidingen stellen een eis dat je aanwezig moet zijn op de lessen, en dat bij teveel (ongeoorloofde) afwezigheid je bv een vak niet haalt, doubleert, en/of geen diploma krijgt.
He is dus logisch dat een school wil weten waarom je niet op een les bent verschenen.